Monday, November 24, 2008

hei og hopp

Nå vil jeg bare grave meg ned under dyna helt til det blir jul!
Da først skal jeg stikke frem hodet og kjenne julemagien omfavne meg. Jula er så fin, da kan du sitte i sofaen hele dagen og lese en bok eller se litt på tv, mens man spiser god mat og godis, mens du ser reklamer for sultne barn i afrika. Jeg må si at det stikker litt i samvittigheten. Men i hardt nok, og ikke akkurat nå. For tanken på den gode maten og underholdningen gjør meg litt varm innvendig.
For nå er jeg temmelig lei. Skolen har blitt et evig stort opphop, og for tiden er jeg ikke motivert til å gjøre en pellemannskit. Jeg trenger noe jeg virkelig virkelig kan se frem til. Noe ubetinget, noe som ikke krever noe, og det eneste kravet jeg setter er at det får meg til å le og en god varm følelse innvenig. Det kan være hva som helst.

Jeg sitter forresten her i den svarte godstolen og drikker Mer med eplesmak. På embalagen står det at den er ny. Men jeg vil ikke si at det er noe nyskapende med denne eplesmaken, den smaker stortsett det samme som alle epledrikker. Den eneste som kan være stolt over å skille seg ut på den fronten er den orginale Eple Kulien. Den er virkelig fantastisk. Den er ganske unik altså.

Jeg må også meddele at jeg er ikke en flink danser. Jeg har hatt et håp om forbedring lenge, men kan ikke si jeg ser fremgangen helt enda. Det er vel noe av det mest frustrerende i verden. Når man står på stedet hvil og føler at uansett hvilke brikker i pusslespillet du prøver sammen, så passer det ikke. Eller hver gang du prøver å gjøre noe nytt, så ender du opp med det samme resultatet som forrige gang. Det er vel derfor jeg er litt demotivert at the moment.
Men jeg vet det kommer seg og at alt fikser seg,
og at en dag skal vel jeg også faen klare å shake på skuldrene mine istede for at det ramler ned i hoftene mine.

ting tar tid. det er bare kjipt at tiden står så stille til tider, at du kan pjuske den langs ryggraden.

2 comments:

Maltanoro said...

En ung gutt fra en by i Nord Norge flyttet til Oslo
og gikk til ett stort kjøpesenter for å søke jobb.
Sjefen for kjøpesenter spurte: "Har du noe selgererfaring?"
Gutten svaret: "Nåååå, jooo, har nåk jåbba såm selger hjemme i bygda.
Ettersom sjefen syntes gutten virket trivelig og frampå, bestemte han seg for å ansette han.
"Du kan begynne i morgen tidlig" sa han til gutten.
"Jeg kommer ned etter vi har stengt i morgen kveld
og ser hvordan du har hatt det på din første dag på jobb."
Gutten hadde en tung dag, men til slutt var den ferdig.
Etter stengetid kom så sjefen ned som han hadde lovet dagen før.
"Hvor mange salg gjorde du i dag?" Spurte sjefen.
Gutten svarte: "En." Da ble sjefen litt forundret og sa "Bare en!?
Våre selgere bruker normalt å gjøre mellom 20 og 30 salg på en dag.
Hvor mye penger var det snakk om?"
Gutten svarte: "1 911 138 kr. "
Sjefen ble svært overrasket og sa: "1 911 138 kr!!! Hva solgte du til han?"
Gutten svarte: "Først solgte æ en liten fiskekrok. Så solgte æ en mellomstor fiskekrok.
Deretter solgte æ en stor fiskekrok. å så ble det fiskesnøre.
Da æ sporte kor han sku fiske, svarte han at han sku dra ned til kysten.
Da sa æ at han kunne trenge en båt, så vi gikk ned til båtavdelningen.
Der solgte æ han den store Baylineren med dobble motorer.
Deretter viste det sæ at hannes lille Honda Civic ikke kunne dra den store båten,
så æ tok med han til bilavdelingen og solgte han en Chevrolet Tahoen 4-hjulstrekker.
"Sjefen, som nå var i sjokktilstand sa...
"Så du mener altså at en mann kom inn for å kjøpe en fiskekrok og
du klarte å selge han en båt og en bil????"
Da svarte gutten glatt:
"Nei, nei! Han kom inn og skulle kjøpe tamponger tel kona si,
og da sa æ at han like gjerne kunne dra og fiske, ettersom helga allikevel va ødelagt!"

Le litt nå da!

pjuskepenn said...

Jo, jeg må vel inrømme at jeg trakk litt på smilebåndene der!