Saturday, April 3, 2010

Dette er mye bedre enn mappesystem.

Mappesystem varer skjeldent veldig lenge i min verden, men er det noe jeg har absolutt kontroll på, så er det filmene mine. De er noe av det som betyr mest her i verden, og de skal alltid ha et godt og oversiktelig system. Jeg nyter virkelig å systematisere filmer, det gir meg en god ro i sjelen, akkurat som et systematisert klesskap, bare at filmer er enklere å kontrollere. Besides, jeg har så mye filmer nå, at uten et system..Ville alt bare bli tull, mer tull enn meg.

Jeg fikset jo en jævelig bra filmhylle for et par år siden, lang og fin og oversiktelig, i tillegg til at den henger rett under taket, så den er fin å se på. De som kjenner meg, vet allerede at disse filmene er stablet i Alfabetisk rekkefølge i slik nøysomhet at det faktisk går AA, AB, AC osv osv osv. Ja, det er virkelig nerdete og jeg burde få sjekket hode mitt, og jeg vet at dette er info man helst ikke vil dele med verden, i frykt hva de vil tenke om hva de vil tenke om min mentale helse..Men jeg hater virkelig å ikke finne fram i filmene mine, og det er jo bare kosearbeid å stable det, som sagt, det gir meg en ro og følelsen av kontroll. Jeg tror at siden alle andre systemer, utenom fargekoder, slår feil og er ulogiske for meg, så er dette det sikreste jeg har å forholde meg til. Ikke det, jeg klager ikke, jeg liker kaoset mitt, men selv kaos må ha noen form for kosmos i seg,  selv om det kan framstå som kaos for andre igjen.
Uansett, så er desverre nå denne hyllen meget overfylt, noe den har vært uforskammet lenge også..Omsider har jeg klart å kave meg til å kjøpe nye hyller, av typen Kennedy. Altså Kennedy Hyller i svart vask(vask=internt for bukseselgere). Disse henger nå under min fine 32" flatskjerm og på sidene har jeg hengt opp Guitar Hero-Gitarene for å virkelig gjennomføre den helhetlige "looken". Det ser helt nydelig ut.

På den øverste hyllen, som er en kort hylle, finner vi de få spillene jeg har og min PS2(som snart skal kasseres). Hyllen under finner du et blandingssystem hvor alfabetet ikke er fulgt slavisk, har jeg satt sammen litt ymse, for her finner du mest samleboksene mine, og noen spesielle verker av samme regissører. Der har vi Family Guy sesong 1-6, vi har samleboksen til John Cassavetes, flere verker av Von Trier, selvfølgelig har Twin Peaks sin egen utpregede plass, og diverse andre godsaker,  men mot slutten kommer alfabetmanien tilbake fordi jeg måtte knø inn resten av alfabetrekken T-W som ikke fikk plass på den gamle hyllen.



Her er et lite utdrag fra samlebokshyllen, her er som sagt ikke alfabete fulgt manisk, mer regissørisk.




Jeg oppdaterer også for tiden kokeboken min med en påskefavoritt, som er lammesteik. Skal bli gøy å prøve det alene engang!
God påske




MjauMjau deres evige uorganiserte organisatan

No comments: