Monday, August 4, 2008

I just can't wait to get sky high again

Da var jeg klar for å sitte på fly igjen. I morgen bærer det til Oslo og Øyafestivalen. Billettene er skrevet ut, så nå er det bare å pakke, men siden jeg er en superrask pakker så venter jeg til i kveld med det.

Jeg gleder meg til å se Kaizers Orchestra live mens jeg slikker sol, det skal virkelig nytes intenst. Så skal jeg gå inn i en behagelig og surrealistisk transe, som tar meg til fine steder hvor følelser blir til vakre farger, dette skjer når Sigur Rós går på scenen. Jeg burde bare slepe med meg en stor madrass, legge meg ned og lytte til denne fantastiske musikken. Sigur Rós er ikke et band som man ikke burde stå på konsertene til. Man burde bare ligge og nyte.
Det er selvfølgelig flere band jeg skal se. Mayhem, noe som kommer til å bli konge. Konge I tell you! Jeg skal forøverig innrømme at jeg ikke har hørt så mye på Mayhem, men det jeg har hørt har jeg likt. Så jeg har fått lagt inn noen cd'er på dataen, som skal inn på podden, slik at jeg blir litt oppdatert!
Skotske post-rock bandet Mogwai blir også en helt utrolig opplevelse, dette ser jeg virkelig sett frem til. En av mine headlines.

Ellers når jeg er i Oslo, skal jeg bare slappe av og shoppeloppe, mens jeg hører på musikk! Så skal jeg vel treffe endel kjente og bekjente. Noe som alltid overrasker meg med Oslo, er at hver gang jeg er der så treffer jeg tilfeldigvis mange jeg kjenner. Det er litt rart, Oslo er jo en ganske stor by. Men ettersom de fleste henger på de samme plassene så er det kanskje ikke så rart. Derfor har jeg nå bestemt meg for å utvide horisonten litt. Oslo må jo være mer enn Karl Johan, Oslo City og By-Porten. Klar for noe annet.

No comments: