Friday, December 16, 2011

Widerø

For første gang har jeg hatt en meget behagelig flyoppglevelse med Widerø. Jeg har alltid hatt motstand mot Widerø. Riktig nok er det billig, og det flyr i stort sett all slags vær, men det har bydd meg i mot. Musikkopplevelsen i Widerø har aldri vært bra pga. evig mye støy fra motoren som gjør at du nesten er hørselsforderva når du har ankommet ønsket destinasjon. I tillegg har det vært dårlig beinplass og du får bare kjøpt polarbrød med reinkjøtt på. I dag begynte som alle andre flyturer i julestria. Flybuss, innsjekk. Ekstra kolli, for mye håndbagasje som man på nød og neppe får med seg. SAS. Dårlig beinplass, men det er jo pga. all ekstra julekos man må ha med seg. Uansett, jeg satt hele SAS-turen å grua meg til Widerø. Tenkte at siden alt var trangt på SAS-flyet med julestyret, så måtte jo Widerø være uutholdelig.

Da jeg kom til gaten hvor Widerø skulle ankomme var det ikke en sjel. Ingen slitsomme julekor som synger Lady Gaga parodier, egentlig ingen folk i det hele tatt. Noe som betyr minimalt med lyd. Noe som er perfekt der og da. Går inn på flyet, og crewet er faktisk smilende og hyggelige. Rote seg frem til et sete, som overraskende nok hadde GOD beinplass. Fikk stæsja alt gavepikkpakk under setet, enda god plass til føttene. Flyvertinnen kom smilende og tilbød oss GOD sjokolade. Så kom utfordringen. Musikk. Jeg hadde med mitt lyddempede headsett, som fortsatt hadde problemer med å holde ute støyen som er ekstremt lavfrekvent. Etter litt høring på forskjellig frem og tilbake vurderte jeg å gi opp, fordi alt forsvinner jo i buldringen fra motorene. Men så endte jeg opp på skitten garasjrock som en kompis anbefalte meg i fjor. Jeg satt det på for gøy.  Mika Miko. Og tro det eller ei. De slo rett gjennom støyen og fikk et klarere lydbilde enn aldri før. Her snakker vi om jenteband som kan skitten musikk. Disse bruker telefoner som vokalmic til opptakene sine. Det funket perfekt! Nå var musikken på plass. Det skal sies at jeg alltid blir flysyk med Widerø, det føles som å sitte i en kråke i orkan. Men ikke i dag. Widerø gjorde finere landinger enn SAS, de tok det helt smooth. Jeg følte meg ikke flysyk i lilletåa engang.

God Jul Widerø!

Takk for at dere ga meg noe helt annet enn hva jeg forutså

No comments: