Thursday, March 4, 2010

Fine skrivebøker er tingen


Er det noe jeg alltid har vært så er det gal, og jeg har mange områder å være gal på, eventuelt etter. Jeg har alltid vært gal etter skrivebøker. Fine skrivebøker i alle former og farger, og gjerne med mystiske og praktiske løsninger.

Skrivebøker i alle størrelser og farger.

Det er ofte godt å ha en skrivebok for hånd, gjerne en uten linjer, for de er praktiske å tegne i om man ikke får ut ord. Det er fint å ha om man får filmideer, for de har med å dukke opp til de merkeligste tidspunkter.

Synes det er en trygghet i å ha en skrivebok, for da er har man alltid "noen" å slarve med. Noen ganger blir det ord, andre ganger lange tekster, noen ganger krusseduller, kanskje dikt, sangtekster eller eventyr. Det kan være så mye, og det er godt.

Den boken jeg kjøpte meg i dag har blitt gjort til en oppskriftsbok. Som dere kanskje har lagt merke til allerede, men jeg sier det likevel i tilfelle noen lesere er fargeblind, så er den grønn og er dekorert med løkkeskrift i gull. Fin og gammeldags! Nå har jeg et sted å knø alle mine matoppskrifter som jeg stadig møter på min vei. Det er hendig å ha nå som man står på dørstokken og gjør seg klar til å snuble over i studentlivet. Nå som man snart skal begynne å bli kreativ på kjøkkenet selv. Meg og kokeboken min.

Jeg har en venn, Sveinung heter han. Vi er flinke å kokkelere sammen spontant. Det er morsomt og spennende, i kokeboken min finner vi nå de oppskriftene vi har kommet fram til sålangt. I tillegg til kreative illustrasjoner, notater og minneverdige småting. Så det blir en god blanding av kokebok og minnebok.



Er klar for å fylle denne med gode smakseksplosjoner!


No comments: