Wednesday, March 10, 2010

Men herrejesus. Hva i alle dager er dette for noe?

Nå skal det jo absolutt være sagt at jeg ikke er særlig feministisk av meg. Jeg tar slikt med en klype salt, stortsett fordi alle mannsjåvinistiske utsagn som kommer min vei stemmer ikke overens med at vi er i 2010, og at det bare blir for dumt at folk enda tenker sånn.
Det skurrer kraftig i mine ører at den ene kvinnedagen, 8'ende mars, burde bli omgjort til en mannedag. Har vi ikke sånn 364 andre mannedager i året, for ikke å snakke om Man(n)dagene som vi starter hver jævla uke med? Også skal til og med denne ene dagen som er blitt tildelt det "svake kjønn" gli rett over til menn den også. Vi skal ikke kjempe for det heller, for da er vi sutrete.

At dette til og med kommer fra en kvinne, det er hårreisende, men når jeg ser partitilhørigheten hennes så er jeg ikke så overrasket. Hun sier at dette ikke handler om å være mann eller kvinne, likevel vil hun gjøre 8'ende mars til en mannedag. Sukk sukk sukk. Her har vi et prakteksemplar av en kvinne. Alt hun vil er å støtte mannen og gi han seksuelle overrakselser. For det er sånn vi kvinner burde feire oss selv. Dog, hun gjør en feil, en ganske stor også. Hun uttrykker seg. Hun skulle bare holdt kjeft og gått tilbake til kjøkkenet og soverommet, for ute i offentlighet har hun virkelig ingenting å gjøre. Egentlig burde vi hatt en close-up på fotlenka hennes som hun kunne viftet erotisk med.

Det er sikkert og visst at jeg ikke kommer til å si fra meg 8'ende mars til seksuell tilfredsstillelse for mannens del. Når mennesket blir skapt, så er vi i utgangspunktet alle kvinner. Kvinner har to x kromosomer som er absolutt nødvendige, gutter er xy, hvor y faktisk er unødvendig, og ikke er i nærheten så viktig eller sterkt som x kromosomet. Ikke rart de må gjøre så mye ut av seg, de har jo mye å leve opp til.

Nei, nå skal jeg slutte å være feministisk her. Det er ikke helt min greie. Ble bare litt frustrert, jeg ville ikke gitt fra meg bursdagen min heller, for det er jo en dag med gaver og digg, jeg er egoistisk, og jeg liker å feire megselv. så ikke faen om jeg gir fra meg en hel dag som burde inneholde kos og tilfredsstillelse på mine premisser før det er likelønn mellom menn og kvinner i Norge. Når jeg tenker meg om... kommer jeg ikke til å gjøre det da heller.


3 comments:

Generoman said...
This comment has been removed by the author.
Generoman said...

Man gir ikke fra seg en feiring, det er bare ufornuftig.

Ordet "Mandag" kommer forresten av "månedagen" ("Monday"-"Moon-day"), og har (heldigvis?) ingenting med menn å gjøre. Men skjønner poenget ditt

pjuskepenn said...

ja, nei er bare veldig mange som har understreket dette med mandag(manndag), er klar over betydningen! var bare i denne sammenhengen ;)


Det er jo bare..groteskt å skulle gi fra seg en feiring!
Frueminhatt.