Thursday, March 11, 2010

Oda zhe bunadchick

Yes, this is she! Oda. Oda som ikke har hatt bunad på sin kropp siden hun var knappe 4 år. Jeg har alltid hatet dette plagget. Det har klødd, stukket og vært umåtelig irriterende. I dag fikk jeg et helt annet forhold til hele opplegget. Jeg har de senere år hørt at det er noe uimotsåelig med...noe med bunadchicks.husker ikke om det var selvsikre..eller om det var noe annet. anyway. Det måtte jo prøves da. Anledningen var at jeg og Maja skulle være konfransierer for Borealis Vinterfestival's åpning. Skal si jeg var mucho skeptisk! Meget skeptisk til dette plagget som har plaget meg i for mange år. Jeg bestemte meg for å gi det en sjangse, og det var jo ikke så værst. Det var kaldt, men kunne vært kaldere! Det var pain, men jeg kunne vært død. Kanskje en gang. En gang....Uansett, jobben gikk strålende! jeg koste meg i finnmarksbunaden og hadde det kjempegøy på scenen!




Her ser dere i alle fall resultatet av meg i bunad!

2 comments:

Generoman said...

Bunad ja, kanskje det eneste nasjonalromantiske som appellerer til meg estetisk, bortsett fra kyrne. Du verden så vakre kyr de malte i nasjonalromantikken. Men nå sammenligner jeg deg ikke med en ku. Jeg hadde kappet av meg tungen om jeg hadde begått en slik synd.

pjuskepenn said...

godt å høre! For i ditt tilfelle måtte vi kanskje tatt med fingrene også, siden du er flink å få ordene ned på papir også ;)