Saturday, December 12, 2009

ho jenta som styre lyden der bak.

I dag er dagen jeg tok en kopp kaffe, og følte at den smakte godt for første gang. Jeg følte virkelig velbehag når det bitre, varme gugget rullet over smaksløkene mine og ned i halsen! Hvorfor?
Jo, fordi jeg begynner å bli en lydtekniker på ordentlig.
Jeg begynner å forstå sammenhengen med lydteknikere og kaffe. Flere jeg kjenner kan nesten ikke nærme seg et lydbord uten en kopp kaffe i nærheten.

Saken er, for første gang, har jeg på ordentlig styrk lyd for City Scene. Det var mye tull i begynnelsen, og ja, jeg vet at trommesettet overhode ikke låt som det skulle, og bassen klarte ikke å få de to ekstra strengene i monitoren. Men hei, alle spilte bra fordeom, og når jeg fikk samla meg litt bak i front of house, så gikk det jo sannelig ikke værst. Jeg vil faktisk påstå at det resulterte i en ganske behagelig lyd.

Anledningen var Ken A. Brox sin bursdag, han hadde en veldedighetsbursdag faktisk. Pengene skal gå til barna på sykehuset i Hammerfest eller no?! Veldig god sak i allefall.
Jeg visste ikke at jeg skulle styre lyd før klokken 03 natt til i dag. Eirik stakk, jeg vet ikke hvor. Så der sto jeg med postkassa fullt av skjegg.. Men hei, det ble ikke så rævkjørt som jeg hadde fryktet. Alt i alt er jeg faktisk fornøyd, og jeg har lært sinnsykelig mye. Nå må jeg bare høre mye på trommesett og lignende. Nå vet jeg i allefall hvor jeg skal forbedre meg til neste gang

Nå tenkte jeg jeg skulle ta turen ut!
Peace out and loads of Love

No comments: