Sunday, October 26, 2008

Et rotete skrivebord er betegnelsen på et ryddig hode.

Jeg har ikke innsett hvor mye rot jeg har levd i hele mitt liv, før til denne helgen.
Denne helgen begynte mamma å rydde. Og herre min gud hvor mye rart som kom ut av skapene, og frem fra under senger og fra inni komoder.

Alt ble stuet i esker og kasser og vesker, forså å bli bært opp på mørkloftet!
Jeg føler virkelig at ting har blitt adskillig mye lettere. Det er lettere å gå i gangene, det er lettere å få øye på ting, det er lettere å bevege seg, og du føler at ting er i harmoni rett og slett.
Det er deilig.
Jeg er ikke noe prakt eksemplar når det kommer til rydding. Rommet mitt bruker ofte å se ut som et bomba horehus. Men for en stund tilbake, så bestemte jeg meg for å ta et oppgjør med rommet mitt, og det har faktisk holdt seg ryddig lenge nå. Det føles faktisk veldig behagelig. Så, all ære til meg sålangt.
MEN
Man skal aldri ta gledene på forskudd, det kan skje at det blir et bombenedslag igjen.
Jeg får bare nyte det så lenge det varer. Jeg har riktig nok blitt mye flinkere med årene da, å ha det ryddig og å rydde.

Men som de sier, et rotete skrivebord er betegnelsen på et ryddig hode.
Og det er faktisk noe i det. Fordi når jeg er i virkelig godt humør og har kontroll, da er gjerne rommet mitt veldig rotete(med mindre jeg venter besøk). Men hvis jeg er trist, eller er stresset eller noe, så er det ekstremt viktig for meg å ha det ryddig rundt meg.

4 comments:

Klokk said...

Din rotekopp,
uten stopp,
gå å hent en mopp,
så rydder vi opp...

pjuskepenn said...

:Dwiii

Arild L. said...

Haha, jeg merker med en gang jeg kommer fra skolen å mormor har vært på kjøkkenet at jeg blir stressa. Da er det så mye drit rundt på kjøkkenet. Bestikk, gafler, panner, kopper og kar! Jeg blir STRESSA.

pjuskepenn said...

Meg og mamma har det slik at vi er aldri i ryddehumør samtidig. Når jeg rydder så er ikke hun så nøye på ting, mens når hun rydder, så er det jeg som er sløv. Kjempe irriterendeXD