Tuesday, April 10, 2007

chill

The People of Oslo just need to slow down and relax for a second or two.

Everywhere we went there was some group of maniacs that almost ran over us.

Take your time to smell a flower. Take some pictures with it, and smile.

In Oslo there comes a bus almost every minute, so why run?
Take it easy.



Av egen erfaring, vet jeg at hvis du er stresset og hører på Sigur Rós, så kan det bringe fram så sinnsykt mange fantastiske følelser inni deg. Har aldri opplevd en musikk som kan bringe fram så mye i deg.
Men jeg vet også at hvis jeg skal løpe til en buss mens jeg hører på sigur rós, så går alt , absolutt alt, i slow motion. Det takler jeg ikke.
Men hvis jeg ligger hjemme på sofarommet og lytter til dem, så kan jeg le, gråte, tenke, være sint og ubeskrivelig lykkelig. alt på engang, bare med system. Det gir meg ro. Jeg kan tenke på alt og alle følelser uten at det stresser meg. Jeg får orden på ting.

Skulle spilt Sigur Rós over en høytaler i Oslo.
Jeg skal lære meg å slappe av. Jeg kan ha det gøy og likevel gjøre det bra på skolen.
Jeg skal kose meg i Liverpool.
Eksamene skal gå superdupert.
Sommeren skal bli fantastisk.
Bare ta det med ro.
Verden går ikke fra meg selv om jeg tar det litt med ro.
Vil bare at marerittene skal stoppe.

No comments: