Sunday, February 1, 2009

Dette var ikke det jeg ba om.

Oda og Kristel snakker om dobbelbetydning.

[23:54:19] Baby says:
man kan jo ikke takke ja til noenting om dagen, man vet jo ikke HVA man sier ja til
[23:54:38] Kake says:
nei, for alt har en dobbel betydning
[23:54:53] Baby says:
man kommer i butikken og spør om julekake og får dop


Vet du hva du sier ja til? Hva du spørr om? eller hva du egentlig står å forteller? eller hva du hører på?

Lucy in the Sky with Diamonds er en sang av The Beatles, initialene i tittelen danner akronymet LSD. LSD, kjent under mange navn, deriblandt englestøv, er et dop som får deg til å hallusinere. Endel mennesker har dødd fordi de har trodd de kunne fly.

Nå er det jo ikke bare The Beatles som lager slike sanger, men det er et greit eksempel å ta.
Pink Floyd er et annet godt eksempel.

Cake, snow, Coke og Cola er begge sleng brukt for Cocaine.
Gress og rev er jo relativt kjent.


Hei, i dag skal jeg ut å fly!

Men jeg tror dette er noe jeg må komme mer tilbake på senere. Jeg er fryktelig trøtt, og dette er et tema jeg liker. Vi sender alle ut signaler med dobbelbetydning. Bevisst og ubevisst

No comments: