Thursday, October 8, 2009

Nå sitter jeg her hjemme i stua mi. Det er reltativt tidlig å være oppe når man egentlig har høstferie, men jeg har ikke det. Jeg skal bruke resten av denne uka + helga og hele neste uke på Millas Univers, en musikal som skal settes opp i bomberommet i Alta.

Siden det ikke ser ut til å bli krig her oppe med det første (bank i borde X3) så har vi bestemt oss for å mekke opp en scene og gjøre Alta litt mer kultivert istedenfor. Det syntes jeg var en god idé!

Snøen har begynt å falle på utsiden, og jeg har faktisk allerede så smått begynt å komme i julestemning. Det blir jo mørkere og mørkere om morningen, så når jeg står opp tenner jeg stearinlys, mens jeg hører på radioen og inntar frokost. Det er koselig.
Men det er ikke bare dette, når man går ut så er det jo relativt kalt nå, det og den friske lufta bare fyller meg med jul jul jul.

På mandag eller tirsdag denne uken hadde vi en eller annen time med Tor, og jeg tok megselv i å faktisk sitte der å skrive en ønskeliste til Julenissen!

Frikiii.

Jeg som enda til er av den konservative typen når det kommer til Jul. Jeg mener at den ikke skal starte før i Desember. Men i år kommer det altså på forskudd for fullt.
Jeg liker jo ikke når butikkene er så tidlig ute som i Oktober og November med julen. De kunne begynt helt i slutten av November, det kunne jeg akseptert.. Men faen, la det være Halloween først i allefall!
Jeg gikk forbi studentbokhandelen her om dagen, og de syke jævlene, har faktisk fått inn noen juleengler som skal henges på trærne allerede. Sukk sukk sukk.

Jeg vil bare ha julefølelsen for megselv en stund til. Jeg vil at den skal duve under overflaten og pirre der, helt til den bare eksploderer for fullt i slutten av November. Det hadde vært perfekt. Helt perfekt. Jeg gleder meg til tv-adventskalendere, og sjokoladekalender, og lilla- og rødfarge..også julegaver! jeg gleder meg til å kjøpe julegaver(det har jeg faktisk så smått begynt med, i allefall begynt å planlegge). Jeg er tydeligvis i butikkmodus.. HEI, kanskje det er fordi jeg er blitt ansatt på Carlings. som butikkansatt innstiller man kanskje seg automatisk i et førjulsmodus.. huff.



Jaja. Men nå er det dags for Millas!

LØP OG KJØP!
100 for studenter! (gjelder også vgs-studenter!)
150 for alle andre!

No comments: