Tuesday, September 16, 2008

Flyulykke

Luftforsvaret skulle lage en øvelse hvor et fly havarerer. Dette er en historisk hendelse for Alta, det har aldri blitt utført en så stor øvelse her før!


Jeg spilte sjokkskadet passasjer fra flyet.
Fikk sjokksminke, og klarte å lure meg til et brannsår også!
Det var virkelig en gøy og spennende øvelse. Må si at av alle, så hadde brannmannskapet best kommunikasjon og mottakelse.

Jeg befant meg på flyet, for å komme meg ut måtte jeg kravle over et lik med åpent sår i pannen.
Jeg skulle svære sjokkskadet, fraværende, og svare at jeg hadde det bra uansett. Hvis jeg ble spurt, så skulle jeg si at jeg var nummen i armer og bein, og vondt i hodet. Ellers være fraværende. Så etterhvert utvikle meg følelsesmessig. Jeg skulle få tilbake minner og bilder fra hendelsen litt etter litt, da skulle jeg også beskrive lukten av blod og brent kjøtt.

Det var faktisk ganske skremmende å se alle jeg kjenner rundt meg med forskjellige skader. Ganske mange døde også.

1 comment:

Anonymous said...

gfy faen:O jeg hadde ikke taklet det ett sekund...